Wednesday, January 12, 2011

cerita kini bermula. hello semua. hello pembaca. hello hello dunia :) bila update blog, otak men peranan. mok ingat apa d polah or tjd. deh! xD okay okay. let mek tell u a stolly ;p stolly about my first day/week of school -.-


aku salah seorang dri pelajar SMK Baru tp shuuuuuuu terbang ke SMK Dato Permaisuri. i am PMR CANDIDATE. ohya. i'm glad sbb dah dpt sekolah sia. :) aku dah mmg berharap mena mena nak sekolah d sia. bukan kerana nak jumpa kawan or jumpa si dia. B-U-K-A-N ya. aku hanya kesian an mama aku. aok lah. aku tok cerewet sikit. aku, mun start sekolah. aku mok ahe ahe. ya masa aku sekolah kat Smk baru. netok dah kat DP aku sentiasa awal ke sekolah. my sis, fiqah sekolah sia juak. tahun tok thun terakhir nya. ny SPM this year aku pulak PMR this year. woah. tough year -.- for my mom lah. ahaha! aku tok sik lah pande bhasa english. so aku hentam jak lah yerrr. tokrang sik paham, sila buat buat paham. hihi ;p 


sekolah--
awal pagi dah bangun. uwa :'( selalu bngun ahe tauk sik. time cuti aku bngun bila matahari dah naik. kidding. aku tak mcm tu okay. SOMETIMES :) lol. dah bangun, aku p mandi. pas tu, aku pakai bju sekolah pa semua. aku tak sarapan pagi. sbb aku memang tak sarapan pagi. u want to know y? mcm tok, aku sik suka makan pagi sbb, kelak perutt ku sakit. kelak aku gi toilet sekolah. sik suka gilak gi toilet sbb TAKUTT! hahaha xD siyes ku takut. aku sik suka pergi sorang sorang. aok bah. aku penakut. teyyy :P dah yaaa, tepat jak, sikdalah tepat kol 6, aku fikah n wazif (my adek) pergi sekolah. selalunya, my mom yg hanta. my dad sik. ny tidoo. kdng kdg jak hanta. ya pun mun ada request dri anak anak nya. first day sekolah hari ya, mama hanta wazif lok gi sekolah. sbb takut lak, mun hanta aku lok gi sekolah, siapa nak daftar aku. aku sik mok jd pendatang asing. i don't want. so, hanta wazif lok then hanta aku n sis gi sekolah. FYI, aku n sis sekolah sama :) i sukee. ada juak bodyguard. sampe sekolah, kakak ku nait atas. gi kelas. tnggal aku n mama kat pejabat. tunggu cikgu .. *sik tauk nama. lamak alu eh. apa ndah d busy cikgu ya. nasib juak ada pengetua.. mama ku agak pengetua pdh 'selamat pagi, sy nak daftar anak' pengetua ckp 'oh! ada surat?' lam hati ku pdh 'sampe juak babo ny tok. maka dah bagi riya.' actually, aku dah sik saba mok tauk kels apa n start belajar. bongok x( aku masa ya, just bawa report card & buku math. terer sik.? aku d msukkan ke kelas 3F. pelajar peljar 3F kinda friendly. aku masok, alu dpt kawan :) woah! i loike. ada lah juak 2 3 org kawan aku. i hope, my new friend would be so much better than bfore. amin! 


talk about teachers, i don't really remember their name. lets seeeee. errr. ok. 
1. cikgu thai- sejarah teacher.
2. pn lucy- bm teacher
3. cikgu liew- science teacher
4. cikgu elvina- geografi & sivik teacher.
and lastly..
5. mdam YONG- my form teacher n also ajar mathematics :)


nak highlight kan nama cikgu LIEW. haha. my kawan, azmi, pggl cikgu tok cikgu nenek. idk why. maybe cikgu ya tua kali. nang pun tua. tp, akal science cikgu ya gik pergh! nya ajar science. boringgggggggggggggg. bila jak subject nya, gerenti rame nok tido. aku ngga org tido, aku pun turut tido -.- rame juak org pdh cikgu ya boring bila ngaja. honestly, cikgu ya ajar nang boring -_______________- eish! aku sik paham an dirik aku. dolok time first2 day msok sekolah bukan main semuangat. dah ya, ada kah ptt aku tido time science. sine ndak pergi semngt ku tok?! elang hentah kemana.  I NEED MY SPIRIT BACK. science penting bagi aku. sbb aku maok msok science side. n nak capai cita cita aku :D only my family n aku jak tauk apa cita cita aku :) hari seterusnya, cerita sama jak. 


second weeks of school--
isnen, gi sekolah. macam biasa. awal juak. keadan yg sakit sakit. hilang suara hari ya. garh x( i'm soo pissed off. hilang suara buat ku malu, sbb org akan tetak. ;( sik suka okayyyyy. tp, bagus nyyeeerrrr aku. i don't care. sakit tok perkara normal an semua org lam dunia tok. sik ptt sik da org pernah sakit eeyyy. ya alien! hahaha xD aku bad flu + bad cough = sick like h***! sik saba nak balit, sbb dah sik tahan. hidung aku sumbat. bila tidor, i can't breathe. aku sik tentu tido -___- d*** it.


selasa. pergi hall. ada perhimpunan. my flu sik alah alah keluar. sick of it! haih. tekak gatal2. dah lah sikda embak air ke dewan. so, aku terpaksa tahan. n juak. tissue aku habis! ya bena bena merana aku time ya. dah lah lamak alu perhimpunan. -.- merinsak! lepas perhimpunan, aku an wawa gi toilet. ngga toilet, alu keluar balit aku. rame alu org dlam toilet. masok kelas jak aku last last. aku hnya mampu thn jak sakit ku ya. wawa pdh balit jak mun sakit. aku kira mok pdh okay.tp, sik jadi. tringat an kata kakak aku, ny pdh, sekolah jak! sikpayah dgr pa padah org. aku cuma pdh; sik payah jak wawa. gik okay tok. aku sik balit. aku stay sekolah untilll 130. sbb ada l.sidang, sivik. kelas sivik sbenanya abis 110. tp aku balit 130. janji an ajiq tnggu nya sama balit. i waited for him. tp, sik jadi balit sama. but atleast aku ada ngga ajiq dr jaoh :) 


hari ini. RABU. tak sekolah. gi klinik. jumpa ajiq :) 


i'm done with u, blog. gtg.

No comments:

Post a Comment